MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

1.TARAFLAR

İşbu satış sözleşmesi aşağıdaki taraflar arasında imzalanmıştır.

A: Satıcı : ALDESA YAKIT SİSTEMLERİ SAN.TİC.A.Ş.

   Adresi: 677/40 SOK. NO:14 6 SAN.SİT BUCA/ İZMİR

B:Alıcı:



2.KONUSU

İş bu sözleşme, alıcının satıcıya ait internet sitesi üzerinden elektronik ortamda siparişini verdiği nitelikleri veya satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin korunması Hakkında  Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenler.

3.SATICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

3.1. Satıcı, 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir haller dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.

3.2.18 (on sekiz) yaşından küçük kişilerhttp://www.aldesa.com.tr‘den alışveriş yapamaz. Satıcı, alıcının sözleşmede belirttiği yaşının doğru olduğunu esas alacaktır. Ancak alıcının yaşını yanlış yazmasından dolayı satıcıya hiçbir şekilde sorumluluk yüklenemeyecektir.

3.3.Sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlarındanhttp://www.aldesa.com.trsorumlu değildir. Buna istainaden satıcı, internet sitesindeki sistemden, dizayndan veya yasadışı yollarla internet sitesine yapılabilecek müdahaleler sebebiyle ortaya çıkabilecek tanıtım, fiyat hatalarından sorumlu değildir.Sistem hatalarına dayalı olarak alıcı satıcıdan hak iddiasında bulunamaz.

3.4.http://www.aldesa.com.tr‘den kredi kartı (Visa, MasterCard, vs.) yada banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Sipariş tarihinden itibaren bir hafta içerisinde  havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’nin) banka hesaplarına ulaştığı belirlenen andır. Ödemeli gönderi yada posta çeki gibi müşteri hizmetleri ile görüşülmeden gerçekleştirilen ödeme yöntemleri kabul edilemez.

4.ALICININ HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ

4.1. Alıcı, sözleşmede kendisine yüklenen edimleri mücbir sebepler dışında eksiksiz yerine getirmeyi kabul ve taahhüt eder.

4.2.Alıcı, sipariş vermekle birlikte iş sözleşme hükümlerini kabul etmiş sayıldığını ve sözleşmede belirtilen ödeme şekline uygun ödemeyi kabul ve taahhüt eder.

4.3. Alıcı,http://www.aldesa.com.trinternet sitesinden satıcının isim, unvan, açık adres, telefon ve diğer erişim bilgileri, satışa konu malın temel nitelikleri, vergiler dahil olmak üzere satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları ve masrafları v.s. satışa konu mal ve ilgili tüm ön bilgiler ve ‘’cayma’’ hakkının kullanılması ve bu hakkın nasıl kullanılacağı, şikayet ve itirazlarını iletebilecekleri resmi makamlar v.s. konusunda açık, anlaşılır ve internet ortamına uygun şekilde bilgi sahibi olduğunu bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini kabul ve beyan eder.

4.4. Bir önceki maddeye bağlı olarak Alıcı, ürün sipariş ve ödeme koşullarının, ürün kullanım talimatlarının, olası durumlara karşı alınan tedbirlerin ve yapılan uyarıların olduğuhttp://www.aldesa.com.trsipariş/ ödeme/ kullanım prosedürü bilgilerini okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

4.5.Alıcı, aldığı ürünü iade etmek istemesi durumunda  ne surette olursa olsun ürüne ve ambalajına zarar vermemeyi, iade fatura aslını ve irsaliyesini iade etmeyi kabul ve taahhüt eder.

5.SİPARİŞ

Alışveriş sepetine eklenen ürünlerin KDV dahil TL tutarı (Taksitli işlemlerde toplam taksit tutarları) alıcı tarafından onaylandıktan sonra, ilgili banka kartının posu üzerinden işleme alınır. Bu nedenle siparişler, sevk edilmeden önce müşteriye sipariş onay maili ile gönderilir.  Sipariş onay maili gönderilmeden sevkiyat yapılamaz.

Süreçteki herhangi bir aksama durumu ya da kredi kartı ile ilgili ortaya çıkabilecek problemler alıcıya sözleşmede belirttiği telefon/ faks/ e-mail yollarından biri veya bir kaçı kullanılmak sureti ile bildirilir. Gerekirse alıcıdan bankası ile görüşmesi istenebilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından gerekli tahsilatın yapıldığı ya da havalenin (EFT’ nin) satıcı hesaplarına ulaştığının belirtildiği andır.

İstisnai olarak haklı bir nedenle sözleşme konusu malın tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması ve/ veya stok problemi ile karşılaşılması durumunda alıcı hemen açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirilip onay vermesi durumunda alıcıya eşit kalitede ve fiyatta başka bir mal gönderilebilir ya da alıcının arzusu ve seçimi doğrultusunda; yeni başka bir ürün gönderilebilir, ürünün stoklara girmesi ya da teslime engel diğer engelin ortadan kalkması beklenebilir ve/veya sipariş iptal edilebilir.

Sözleşme konusu malın teslim yükümlülüğünün yerine getirilmesinin imkansızlaştırdığı hallerde alıcıbu durumdan haberdar edilerek ödemiş olduğu toplam bedel varsa onu borç altına sokan her türlü belge en geç on gün içinde kendisine iade edilerek sözleşme iptal edilir. Böyle bir durumda alıcının satıcıdan ilave herhangi bir maddi ve manevi zarar talebi olmayacaktır.

6.ÖDEME

6.1. Banka havalesi veya EFT (Elektronik Fon Transferi) ile satıcının aşağıdaki banka hesaplarından herhangi birisine yapılabilir.

İŞBANKASI  AKÇAY CAD.ŞB.

IBAN: TR25 0006 4000 0013 3930 0699 88

GARANTİ BANKASI  GAZİEMİR ŞB.

IBAN: TR04 0006 2000 7680 0006 2958 92

EFT yapılması halinde paranın banka hesabına geçtiği tarih dikkate alınır. Havale ve/ veya EFT yaparken ‘’ Gönderen Bilgileri’’ nin fatura bilgileri ile aynı olması ve sipariş numarasının yazılması gereklidir.

6.2.Sitemiz üzerinden kredi kartları ile online ödeme yapılabilir. Online ödemelerde, sipariş sonunda,kredi kartından tutar çekim işlemi gerçekleştirilir. Muhtemel sipariş iptali veya stok sorunları  nedeniyle sipariş iptallerinde kredi kartına para iadesi 10 gün içerisinde yapılır.

6.3. Ürünün tesliminden sonra alıcıya ait kredi kartının alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini satıcıya ödememesi halin, alıcının kendisine teslim edilmiş ürünü 10  gün içinde satıcıya göndermesi zorunludur. Bu gibi durumlarda, hwe türlü nakliye ve kargo giderleri alıcıya aittir.



6.4.Sipariş bedeli iadesi

Siparişin olası sebeplerle iptali durumunda satıcı 7  işgünü içerisinde ürün bedelini alıcının hesabına ve/ veya kredi kartının bağlı bulunduğu hesaba iade edecektir.

7.SEVKİYAT VE TESLİMAT

7.1. Sevkiyat:

Sipariş onayı mailinin gönderilmesiyle birlikte, ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo şirketine verilir.

7.2.Teslimat:

Ürün/ürünler satıcının anlaşmalı olduğu kargo ile alıcının adresine teslim edilecektir. Teslimat süresi, Sipariş onayı mailinnin gönderilmesinden ve sözleşmenin kurulmasından itibaren 10 (on) gündür. Alıcıya önceden  yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirmek koşuluyla bu süre en fazla on gün uzatılabilir.

Ürünler, Kargo şirketlerinin adres teslimatı yapmadığı bölgelere telefon ihbarlı olarak gönderilir.

Kargo Şirketinin haftada birgün teslimat yaptığı bölgelerde, sevk bilgilerindeki  yanlışlık ve eksiklik olduğu hallerde, bazı sosyal olaylar ve doğal afetler gibi durumlarda belirtilen gün süresinde sarkma olabilir. Bu sarkmalardan dolayı alıcı satıcıya herhangi bir sorumluluk yükleyemez. Ürün, Alıcı’ dan başka bir kişi/ kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/ kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden, sevk bilgilerindeki yanlışlık ve/ veya Alıcının yerinde olmamasından doğabilecek ekstra kargo bedellerinden satıcı sorumlu değildir. Belirtilen günler içeriğinde ürün/ ürünler müşteriye ulaşmadıysa teslimat problemleri müşteri hizmetlerine iletişim info@aldesa.com.tr (info@aldesa.com.tr) e-mail adresi kullanılmak suretiyle derhal bildirilmelidir.

Zarar görmüş paket durumunda; Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak Kargo Şirketi yetkilisine tutanak tutturulmalıdır. Eğer Kargo Şirketi yetkilisi paketin hasarlı olmadığı görüşünde ise,paketin orada açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkı alıcıda vardır.  Paket Alıcı tarafından teslim alındıktan sonra Kargo Şirketinin görevini tam olarak yaptığı kabul edilmiş olur. Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum tutanağın Alıcı’ da kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda satıcı Müşteri Hizmetlerine bildirilmelidir.

8.CAYMA HAKKI

8.1. ALICI; mesafeli sözleşmenin mal satışına ilişkin olması durumunda, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/ kuruluşa teslim tarihinden itibaren 10 (on) gün içerisinde, SATICI’ ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre  sözleşmenin imzalandığı  tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz.  Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir.  ALICI, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle,cayma hakkı konusunda  bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.

8.2.Cayma hakkının kullanılması için 10 (on) günlük süre içinde SATICI’ ya iadeli taahhütlü posta, faks veya e-posta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen ‘’Cayma Hakkı Kullanılmayacak Ürünler’’ hükümleri çerçevesinde kullanılmış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde;

a)3.kişiye veya ALICI!’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi  gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)

b)İade formu

c)İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

d)SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’ yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 10 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.

e)ALICI’ nın kusurlarından kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkansızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.

f)Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

9.CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI ÜRÜNLER

ALICI’ nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlara ilişkin mallar,Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler  veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallar, ile ses veya görüntü kayıtlarının, kitap, dijital içerik, yazılım programlama, veri kaydedebilme  ve veri depolama cihazlarının, bilgisayar sarf malzemelerinin, ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca, Cayma Hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasoma başlanan hizmetlere ilişkin cayma hakkının kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.

10.GİZLİLİK

Alıcı tarafından iş bu sözleşmede belirtilen bilgiler ile ödeme yapmak amacı ile satıcıya bildirdiği bilgiler satıcı tarafından 3.şahıslarla paylaşılmayacaktır.

Satıcı bu bilgileri sadece idari/ yasal zorunluluğun mevcudiyeti çerçevesinde açıklayabilecektir. Araştırma ehliyeti belgelenmiş her türlü adli soruşturma dahilinde satıcı kendisinden istenen bilgiyi elinde bulunduruyorsa ilgili makama sağlayabilir.

Kredi kartı bilgileri kesinlikle saklanmaz. Kredi kartı bilgileri sadece tahsilat işlemi sırasında ilgili bankalara güvenli bir şekilde iletilerek provizyon alınması için kullanılır ve provizyon sonrası sistemden silinir.

Alıcıya ait e-posta adresi, posta adresi ve telefon gibi bilgiler yalnızca satıcı tarafından standart ürün teslim ve bilgilendirme prosedürleri için kullanılır. Bazı dönemlerde kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon bilgileri alıcıya onayı sonrasında gönderilebilir.


11.GARANTİ

Kullanma talimatına uygun şekilde kullanılan ve temizliği yapılan ürünler her türlü üretim hatasına karşı iki yıl garantilidir. Satıcının garanti sorumluluğu yalnızca 4077 sayılı kanun kapsamına giren tüketiciler için geçerlidir. Ticari nitelikteki işler için Türk Ticaret Kanunu hükümleri geçerli olacaktır.



12.TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI

Alıcı, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düşerse, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda, ilgili banka hukuki yollara başvurabilir, doğacak masrafları ve vekalet ücretini alıcıdan talep edebilir ve her koşulda alıcının borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, alıcı borcun gecikmeli ifasından dolayı satıcının uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.

13.YETKİLİ MAHKEME

İş bu sözleşmenin uygulanmasından doğan uyuşmazlıklarda Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında ilan edilen değerler esas alınmak suretiyle alıcının veya satıcının yerleşim yerindeki Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

14.YÜRÜRLÜK

Alıcı, site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi gerçekleştirdiğinde, iş bu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır. Satışı, siparişin gerçekleşmesi öncesinde iş bu sözleşmenin sitede alıcı tarafından okunup kabul edildiğine onay alacak şekilde gerekli yazılımsal düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür.